woensdag 23 september 2015

Ik ben er!

Bula!

Gisteren ben ik dan eindelijk aangekomen in Fiji, het was een erg lange reis en ik ben blij dat ik even 3 maanden niet meer in het vliegtuig hoef te zitten. Ik vloog met Etihad Airlines, erg lux! Van Amsterdam naar Abu Dhabi zat ik lekker ruim, twee lege plekken naast mij. Dat was erg fijn vooral als je 7 uur moet zitten. Ook heb ik tijdens deze rit een meisje ontmoet, Melanie. Ze is Nederlands en gaat backpacken in Australië. Het was fijn dat ik met haar mijn verhaal kon delen, dat maakt zo’n reis toch iets minder spannend. Van Abu Dhabi naar Melbourne was echt een ramp! Ik kon wel janken, ik zat naast 2 vrouwen, dus een toiletbezoek zat er voor mij niet in. Ik wilde d’r niet wakker maken, ik denk dat ze daar ook niet echt blij mee geweest zou zijn aangezien d’r gezicht niet op rozengeur en maneschijn stond… (of wat de uitdrukking ook mag zijn). Na een zit van 13,5 uur ben ik dan eindelijk in Melbourne aangekomen. Na 10 rondjes gelopen te hebben, weet ik eindelijk iemand te vinden die mij kan vertellen waar ik mijn boardingpass kan halen. Gelukkig hoef ik hierna nog maar 5 uur te vliegen (voor vele mensen is 5 uur vliegen een hel, maar ik was blij dat ik nog maar 5 uur hoefde). Mijn laatste vlucht was met Virgin Australia, dit vliegtuig zat vol met gezinnetjes onderweg naar hun vakantiebestemming. Het was erg leuk om alle kindjes te zien stuiteren en om te zien dat ze zenuwachtig waren voor de reis. Dit beeld maakte me ook wel verdrietig, al die gelukkige gezinnetjes deden mij denken aan thuis.
Nou hèhè, EINDELIJK IN FIJI! Na 25,5 uur vliegen, er als een zombie uitzien van de slaap en aan alle kanten plakken als duktape, ben ik dan eindelijk op mijn eindbestemming! Op het vliegveld van Fiji word je verwelkomd met een bandje, erg leuk vond ik dat! De mensen zijn erg vriendelijk, iedereen zal je groeten. Er stond al gelijk iemand van Projects Abroad op mij te wachten, zijn naam is Johnny. Hij gaf mij een bloemenkrans en een simkaart, hij heeft mij geholpen met geld wisselen en vervolgens naar mijn gastgezin gebracht. Mijn gastgezin is erg vriendelijk, ik noem hen Fiji mama en Fiji papa. Na de ontmoeting heb ik mijn spullen uitgepakt, gedoucht en gegeten daarna ben ik gelijk gaan slapen.
Vandaag heb ik een introductie gehad van Simon, hij heeft mij rondgeleid door de buurt. Veel is hier op loopafstand; bioscoop, supermarkt, internetcafé en het kantoor van Projects Abroad zit bij mij in de straat. Morgen neemt iemand van het kantoor mij mee naar de Nadi special school, waar ik de komende weken aan het werk ben. Het is daar waarschijnlijk verboden om foto’s te maken en te plaatsen op internet, maar vrijwilligers staan hier hoog op de ladder dus ik ga proberen mijn charmes in de strijd te gooien! ;)

Lisa Schoonus

23-9-15                Fiji tijd: 14.26

10 opmerkingen:

  1. Wat een geweldig avontuur ga je aan Lisa. Vind het erg knap van je. Een mooie levenservaring. Ik wens je dan ook alle succes en geniet ervan.
    Groetjes, Ine

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Supertrots zijn wij op jou, houden van je en heel veel genieten daar xx

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Had per ongeluk op het account van Ronald gedaan, dus heb ik het verwijderd.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Super fijn dat je goed en wel aangekomen bent lisa! Ga er nu maar lekker van genieten en maak er wat van!!! Knuffels mimi en mariel

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Trots wat je nu al gedaan hebt
    Groetjes Papa xxxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heel veel (werk)plezier de komende weken. Groetjes, Roberto.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Lisa fijn dat je veilig bent aangekomen na heel veel vlieguren in de lucht. Veel plezier daar en werk ze. Leuk werk hoor. Liefs van ons 😘😘😘

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Lisa fijn dat je veilig bent aangekomen na heel veel vlieguren in de lucht. Veel plezier daar en werk ze. Leuk werk hoor. Liefs van ons 😘😘😘

    BeantwoordenVerwijderen
  10. hallo lisa we zijn bij jullie en willen ook iets tegen jou zeggen . we zij n op tom zijn verjaardag , hij is wel een beetje ziek maar dat mag de pret niet drukken,met ons gaat alles nog goed we zijn eindelijk aan de schuur begonnen. wat eenstof geeft dat maar we vorderen gestaag. verder weet ik niet zoveel meer dus groetjes van ons oma en opa schoonus. xxx

    BeantwoordenVerwijderen