woensdag 11 november 2015

Ben ik weer!

Bula!

Duurde ff voordat ik weer tijd had om is even voor mijn blog te gaan zitten, maar hier komt ie dan. De afgelopen weken hebben we veel activiteiten gehad, eerst Suva en vervolgens de Westcoast games. Alle speciale scholen van het westen deden mee aan de Westcoast games. Dit evenement duurde 2 dagen en werd gehouden in het Prince Charles Park in Nadi vlak bij onze school. Een paar scholen die van ver kwamen kampeerde in onze school. Samen met een paar andere leraren en leerlingen heb ik ook op school gekampeerd. Het was erg gezellig en het weer was erg goed. De Nadi Special School heeft met dit evenement ook een paar prijzen gewonnen waaronder de prijs voor cricket. Op woensdag avond hadden we social night, de bedoeling was dat leraren en leerlingen een dans of iets anders deden. Ons dansje was niet helemaal strak maar we hadden wel een hoop plezier, haha. Donderdag was de tweede en de laatste dag voor de spellen en aan het einde van de dag werden de prijzen uitgereikt. Dit evenement wordt elk jaar gesponsord door Mc Donalds zoals te zien is op de foto’s. Vinaka Mc Donalds! (Vinaka = dankjewel)











Het weekend van de Westcoast games ben ik met een paar andere vrijwilligers naar Cloud 9 geweest. Cloud 9 is een restaurant midden in zee. Was erg mooi en het water was erg helder, het jammere was alleen dat het erg hard waaide.





Na de Westcoast games kwam Diwali inzicht. Dit hebben we op school op donderdag gevierd. Diwali is het lichtjesfeest. Op donderdag kwam iedereen in traditionele kleding naar school leraren en leerlingen. Het was een kleurrijke dag met erg veel zoetigheid.





Het weekend daarop ben ik met mijn Fiji best friend naar het Modriki eiland geweest. Dit is het eiland waar de film Cast Away is opgenomen. Ik voelde me even helemaal Tom Hanks toen ik daar was, haha. Dit was Julie haar laatste weekend, dus dat hebben we even goed afgesloten met een leuke eiland trip. Wel hadden we bijna de boot gemist omdat een medewerker ons de verkeerde kant had opgestuurd, maar ons excuus was dat we on Fiji time waren en dat excuus werkt hier altijd. Met de boot gingen we naar een zeilboot waar we over moesten stappen. De zeilboot bracht ons naar Modriki eiland waar we konden snorkelen, na Modriki eiland gingen we naar Yanuya eiland. Een eiland waar je een klein dorpje vind.







De dag voor Diwali hadden de leraren weer traditionele kleding aan voor de staff foto. Was erg leuk om al die mooie kleding te zien. Vandaag is het Diwali en zijn we vrij van school, mama Fiji is druk bezig met de voorbereidingen voor vanavond dus de foto’s van Diwali zullen jullie wel in mijn volgende blog of op facebook zien. 









Lisa Schoonus 

Tijd Fiji: 13.57                                                      11-11-15


6 opmerkingen:

  1. Dankjewel Lisa voor de schitterende foto's weer, waarop je straald ! En wat een super mooie omgeving !! Ik dacht gisteren nog aan jou goh al even niks meer op d'r blog gelezen en vanmorgen was t er ! Erg leuk !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lisa, wat leuk om te lezen. Wat zul jij het naar jouw zin hebben. Die jurken met die mooie felle kleuren staan jou schitterend, kortom een plaatje.
    Geniet er nog even van. Liefs, Ine

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Geweldig schat geniet er nog volop van en ja je ziet er stralend uit !! Heel veel liefs en groetjes aan iedereen daar en byzonder dat jij het zo goed getroffen hebt en klik met de familie daar ik heb nu al medelijden als ze je moeten gaan missen dag mopke live Your dream xxxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  4. He Kanjer, wat ben je toch goed bezig, je straalt, je hebt zoveel plezier. Ga alleen nog maar meer trotser op je worden. LOVE YOU SO MUCH XXXX

    BeantwoordenVerwijderen