zondag 13 december 2015

Laatste weken...

Bula!

De een na laatste week van school zijn we naar het andere eiland geweest (Fiji bestaat uit 2 eilanden Vitu Levu en Vannua Levu). We zijn naar Lambasa geweest in Vannua Levu, we sliepen in de Lambasa special school. We hebben met de kinderen een soort roadtrip in Lambasa gedaan en plaatsen bezocht. Een van de plaatsen was Savusavu, ze noemen dit plaatsje het verborgen paradijs.













 


De week na Lambasa was de laatste school week… In deze week was er een discussie over een soort afsluitingsfeestje voor de leraren. Er waren financiële problemen, dus ik heb een donatie gedaan. Er waren 2 leraren die definitief weggingen en ik vond dat de leraren het verdiende om een afsluitingsfeestje te hebben, dus dat heb ik mogelijk kunnen maken met jullie donaties. Bedankt daarvoor!





Ook heb ik nog donaties gemaakt voor de kerk van een leraar van de school. De donatie was nodig voor de T-shirts voor de organisatie van de kerk, zodat ze er allemaal hetzelfde eruit zien. De leraar nam mij mee naar de kerk zodat ze mij konden bedanken en zodat ik foto’s kon maken. Op de foto’s is niet de hele organisatie aanwezig, omdat het vakantie is en de meeste mensen gaan dan terug naar het dorp waar ze vandaan komen om hun familie te bezoeken.



De laatste schoolweek ben ik in het weekend bij een lerares van de school en haar familie blijven slapen. Ik heb daar als een Fijen geleefd, wat een geweldige ervaring was! Op vrijdag avond hadden we vis en cassave en op zaterdag heb ik gekookt! We aten spaghetti en iedereen vond het heerlijk, ik was helemaal in mijn nopjes om te zien dat mensen zo kunnen genieten van iets dat ik heb gekookt.

Na het weekend met de Fijische lerares, had ik nog een week holiday school. De holiday school was in een dorpje. Deze week stond in het teken van kleuren (leren over welke kleuren je moet mengen om een andere kleur te maken), maar omdat de kinderen niet erg veel zin hebben om te leren tijdens hun vakantie hebben we erg veel spelletjes en sport gedaan. Deze week was het op vrijdag nationale vrijwilligers dag, dus dat hebben we ook gevierd. De kinderen hielden ervan om te zingen en te dansen dus dat hebben we voornamelijk gedaan in de plaatst van lesgeven.














Na de holiday school is het nog 2 weken vakantie voor mij en daarna vlieg ik weer terug naar het koude Nederland… de eerste week van mijn vakantie ben ik naar de diploma-uitreiking geweest van de Fijische lerares (Teacher Tema). We hebben erg veel lol gehad en ik had de kans om Suva te zien. De diploma-uitreiking was in Suva, de hoofdstad van Fiji.













Als ik tijd heb komt er nog een allerlaatste blog van mij vanuit Fiji, zo niet dat komt er nog wel een blog maar dan vanuit Nederland. Die gaat dan natuurlijk nog wel over mijn laatste week in Fiji.


Vinaka. 

10 opmerkingen:

  1. O meisje wat een prachtige foto's en een schitterend verhaal ! Geniet nog extra van je laatste weekjes daar ! En wij wensen je voor straks een goed vlucht terug naar Nederland dikke knuffel van ons

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ziet er weer goed uit en super leuke foto's. Geniet nog lekker een weekje daarna kunnen wij van jou genieten. Hou van je en tot over een week xx😚😘

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lisa, wat een prachtige omgeving en wat heb je veel leuke mensen om je heen. Dit moet een geweldige ervaring voor je zijn. De natuur is er ook erg mooi en wat je zegt je zult het klimaat ook wel missen, maar dan kruip je maar in een warm bad hihi. Jullie mam kan niet wachten tot je thuisbent en dat begrijp ik. In februari gaat Pleun voor 5 maanden naar curacuo en dan zit ik met hetzelfde euvel. Maar het allerbelangrijkste is dat je geniet en dat is duidelijk te zien. Ik spreek je weer op Hollandse bodem. Goede reis terug xxxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Geweldige ervaring voor eeuwig in je geheugen geschrift en jahet gaat je helpen om te zien wat echt belangrijk is in jouw verdere leven supertrots op jou en wat is de tijd gevlogen op het kerstdiner 2 e kerst hangen we allemaal aan je lippen voor de mooie ervaringen van je reis en voor nu plank gas genieten en goede reis terug lieverd hier houden ook alle mensen van jou !!!! Zeker weten

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Bula Lisa, prachtig wat je allemaal hebt gedaan daar. En ook zo genoten van alles. Prachtige foto's zijn langs gekomen met gelukkige mensen. Jij straalt ook op alle foto's. Geniet er van de laatste weken, dan ben je weer in ons koude kikkerlandje. Wat een ervaring wat je hebt gedaan om nooit te vergeten. We zijn trots op je. Ik wens je alvast een hele fijne vlucht en dat je weer veilig thuis bent. Kus van ons.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een prachtige ervaring lisa. Mooie foto's en hele mooie eiland. Een ervaring om nooit te vergeten. Maar ja, er is een tijd van komen en gaan. Ik wens je alvast een goede en veilige reis. Ben heel trots op je. Gr. Tante hillianthe.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een prachtige ervaring lisa. Mooie foto's en hele mooie eiland. Een ervaring om nooit te vergeten. Maar ja, er is een tijd van komen en gaan. Ik wens je alvast een goede en veilige reis. Ben heel trots op je. Gr. Tante hillianthe.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen